איך לעודד פעוטות לשחק עם משחקים לפעוטות

איך לעודד פעוטות לשחק עם משחקים לפעוטות

בניגוד לילדינו המבוגרים שמתקשרים איתנו, לפחות עד גיל הבגרות, את הפעוטות אנחנו לא יכולים לשאול האם משעמם להם או מהם רוצים לעשות עכשיו. אנחנו צריכים לנסות ולפענח את הילדים שלנו ולכן חשוב גם שנלמד אותך לשחק עם עצמם ולייצר לעצמם גירויים. אבל איך מעודדים פעוטות לשחק ואיך מגבירים את חשיפתם לגירויים חיצוניים? פשוט מאוד. בעזרת משחקים לפעוטות אפשר לסייע לילד לפתח כישורים מוטוריים, חברתיים ושעות רבות של הנאה.

משחקים לפעוטות פותחו במיוחד כדי לסייע לתינוק

משחק בעבור פעוטות לא נעשה בעבור הנאה בלבד. מדובר על חלק מהותי בתהליך ההתפתחות של הילד שבאמצעותו הוא לומד על העולם, בסביבה מוגנת ומפוקחת. לכל גיל יש את המשחקים המתאימים לו וכחנות צעצועים לילדים הבנו שהורים רבים לא מבינים מספיק את החשיבות שבמשחק לילדיהם ולכן החלטנו לנסות ולשפוך מעט אור על הנושא. אז בואו ונתחיל מלהבין למה חשוב להעניק לילדנו משחקים לפעוטות כבר בשלבי חייו הראשונים.

בשנתיים הראשונות לחייו של הילד הוא עדיין מפתח את כל החושים שלו, מה שנקרא בשפה המקצועית "התקופה הסנסו-מוטורית". בתקופה זו הילדים משתמשים במשחקים לפעוטות כדי לחקור את העולם ולהבינו בצורה פיזית. המשחק עצמו מסייע להם לפתח את השרירים, יכולות מוטוריקה עדינה ולבחון את החושים בצורה חווייתית.

הרבה מהאירועים שהילד חווה בשנותיו הראשונות הם מורכבים ומסובכים מידי בעבורו לעיקול. בעת המשחק הילד משחזר אירועים שקרו לו ולומד להתמודד איתם מבחינה רגשית, המשחק מאפשר לו לפרוק רגשות וללמוד לשלוט עליהן.

משחק עם פעוטות אחרים הוא עוד שלב חשוב בתהליך החיברות של הפעוט. משחקים לפעוטות שמשלבים פעוטות אחרים מסייעים לילד ללמוד לפעול בחברה ולהבין את החשיבות שבוויתור ופשרה.

משחקים הם דבר חינוכי ומשחקים לפעוטות מלמדים את הילד לפתח את המחשבה שלו ולהתחיל להכיר חומרים ותכונות של חפצים. הילד לומד מיומנויות רבות בעת משחק בשלבי חייו הראשונים ובין היתר הוא גם לומד על יחסי הדדיות בינו לבין העולם.

עידוד משחק עם משחקי פעוטות

איך לעודד את הילד לשחק עם משחקים לפעוטות

לפעמים הילדים שלנו לא ששים לשחק עם המשחקים שרכשנו להם ואנחנו לא מבינים מה הסיבה לכך. המחשבה הראשונה שעולה לנו בראש היא, בהרבה פעמים, להאשים את הצעצועים לילדים שהם לא מספיק מעניינים. אבל במרבית המקרים מדובר על צעצועים לילדים שפותחו במיוחד בעבור פעוטות ולנו כהורים דווקא כן יש מה לעשות כדי להתמודד עם הסיטואציה ולעודד את הילד לשחק. ריכזנו כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד גם עם הילדים העקשנים ביותר.

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות זה להתבונן בילד ולראות איך הוא משחק. עצם הצפייה בילד מסייעת לנו להכיר את הילד בצורה טובה יותר ולהבין איך הוא חושב ומה הוא לומד מהמשחק עצמו. מעבר לכך שבאמצעות הצפייה אנחנו לומדים על הילד, אנחנו גם יכולים להבין מה הוא אוהב ולהשתמש בכך כאשר אנחנו רוצים לעודד אותו לשחק.

מעבר לצפייה בילד, חשוב שגם נרד על הרצפה ונצטרף למשחק. זה שאנחנו משחקים עם הילד לא אומר שאנחנו ילדותיים או שאנחנו משחקים, מדובר על תהליך למידה וכיוון שפעוטות קשורים להוריהם עצם העובדה שההורה משחק מעודדת את הפעוט לשחק גם כן.

אל תשפטו את הילד בעת המשחק, הוא עדיין לומד את העולם וחשוב שהוא יוכל להרגיש בנוח להביע כל דבר שעולה על רוחו. חשוב שנראה לילד כי הוא יכול לדבר ולהתבטא, הדרך הטובה ביותר לעודד אותו היא "לזרום" ולהרשות לעצמנו להצטרף ולהשתטות יחד עם הילד.

שימו גבולות אבל אל תכתיבו אותם. חשוב לאבטח ולוודא שהילד מוגן באזור המשחק שלו, אבל בתוך אזור המשחק אנחנו צריכים לאפשר לילד מרחב לחקירה ולכן מומלץ שמה שיהיה באותו מרחב יהיו רק דברים שזה בסדר בעבורו לשחק איתם.

אל תכריחו את הילד לשחק עם משחק מסוים. ילדים קטנים, וככל שהם קטנים יותר כך זה נכון יותר, משתעממים בקלות ועוברים באופן מהיר יותר ממשחק אחד למשנהו. חשוב שלא נפריע להם ונכריח אותם לסיים משחק אחד לפני שיעברו לשני כי כך אנחנו שמים להם גבולות מיותרים שעשויים למנוע מהילד להרגיש חופשי דיו.

חשוב לנו להגיד לסיום כי ישנה חשיבות גדולה להתאמה של המשחק לגילו של הפעוט. צעצועים לילדים מגיעים במגוון של סוגים ולכל גיל ישנו הסוג והמשחק שמיועד לו. צוות העובדים שלנו ישמח לענות לכם על השאלות ולעזור לכם לבחור את המשחק המושלם בעבור ילדכם.

 

שתף:

You may also like

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניה
0
לקוחות יקרים, כמה הודעות חשובות:)

משלוחים עד הבית לכל הארץ בעלות 35 ש"ח בלבד (משלוח חינם למזמינים החל מ 500 ש"ח)
אנו משתדלים לעשות הכל כדי לספק לכם את המשלוחים בזמן הקצר ביותר, אך בעקבות מצב החירום יתכנו עיכובים שלא בשליטתנו
חברתנו מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחות שנפגעו באסון הנורא הזה. ומאחלת לכל המגוייסים לחזור הביתה בשלום.

דילוג לתוכן