גם הורים צריכים להתלכלך בחומרי יצירה

הרשו לילדים להתלכלך עם משחקי יצירה

גם הורים צריכים להתלכלך בחומרי יצירה

לנו כהורים קשה לראות לכלוך ובלאגן כמקשה אחת עם התפתחות ויצירתיות. אבל האמת היא, שילדינו הקטנים צריכים לעבור את השלב הזה ולהתלכלך בחומרי יצירה כדי שלאחר מכן הם יוכלו להבין את חשיבות הסדר והניקיון. אבל מעבר לסתם להרצות ולהגיד לכם לשחרר ולאפשר לילד להתנסות במשחקים וביצירה כאהבת נפשו, אנחנו רוצים להציע הסבר לחשיבות ההתפתחותית שטמונה בלכלוך, או לכל הפחות בחשיבות שבשימוש בחומרי יצירה מגוונים כדי להניע את הילד לעסוק ולחקור את העולם.

הלכלוך הוא חלק בלתי נפרד ממשחק בחומרי יצירה

ילדים קטנים, שלא נדבר על פעוטות, לומדים את העולם בכל רגע שבו הם ערים. כדי להבין לעומק את העניין נמליץ לכם לדמיין שאתם מגיעים לכוכב לכת אחר שעשוי כולו מחומרים שונים שלא ראיתם בחייכם, או לחלופין פשוט דמיינו עצמכם במפעל השוקולד של צ'ארלי. ההיגיון הבסיסי אומר שתרצו לגעת ולחוש כל דבר שידכם משגת כדי לחוות אותו ולהבין אותו לאשורו. מבחינת ילדים המרקמים והתחושה של חומרים שלנו נראים טריוויאליים הם עולם חדש ומופלא שיש לגלותו. החשיפה למרקמים השונים של חומרי היצירה מאפשרת לילד לפתח את הוויסות החושי שלו וככל שנגרה אותו עם חומרים שונים כמו למשל צבעי גואש, חומרי לישה ושאר אביזרים ליצירה נוכל להקנות לו את הבסיס הרחב והאיכותי ביותר להתפתחות תקינה.

גם כשאנחנו מייצרים משהו מחומרי יצירה זה בלתי אפשרי להתחמק מלכלוך ובלאגן. אז בעבור הילדים, שגם ככה נוטים להתלכלך, מדובר על תוצר לוואי שעלינו לצפות לו. זה נכון שבעבורנו ההורים, כמו שאמרנו בהתחלה, קשה לראות בלכלוך כדבר חיוני, אך למעשה אם נאפשר לילד שלנו להתלכלך מצבעי גואש בידיו ולבחור בעצמו כיצד לפעול אל מול התגלית המרעישה הזו (שבעבורנו היא פשוט צבע גואש) אנו נאפשר לו להתמודד עם העולם בקצב שלו ולהבין כי אין חשש מלנסות ולהתנסות. חשוב מאוד לא לשקף ולהעביר לילדים כל גואל ורתיעה שעלולים להיות לנו ממשחק עם חומרי יצירה, המטרה שלנו היא תמיד לאפשר לילד סביבה בטוחה ומכילה להתנסויות כדי שיוכל לסלול את דרכו אל העולם בביטחון וידיעה.

אנחנו מדברים כאן הרבה על הלכלוך שיש במשחק עם חומרי יצירה, אך למעשה גם עם הילד ישחק במתקני חצר לילדים או בכל מתקן שעשועים אחר שתרכשו בחנות צעצועים, הוא עלול להתלכלך מחול או דברים אחרים. לכן עלינו להבין זאת מראש ולאפשר לילד להתרוצץ בשלוליות, לרוץ במעלה תל אפר ולשחק בדבק וגואש כדי שיוכל ללמוד על העולם מחוויה אישית.

אם ממש לא נוח לכם מלכלוך ו"זוהמה" אז אפשר לתקל את העניין בדרכים נוספות. למשל להלביש את הילד בבגדים שמראש מיועדים למשחק מלכלך וכך לא נתרגש ונזדעק אם החולצה תתלכלך. אפשר להגדיר אזור יצירה ומשחק בבית ולהציב שם משטחי פעילות או שולחן יצירה ייעודיים כדי לנסות ולשלוט באזורים שעומדים להתלכלך, אך תמיד אנחנו ממליצים לזכור שלא לכפות על הילד את החששות שלנו כדי לדרבן אותו למצוא מקום משל עצמו. חשוב לתת לילדים לגיטימציה להתנסות ולשמור על חוקים סביב הנושא כדי לעודד את עקומת הלמידה כמו למשל להגדיר כי אחרי משחק יצירה הולכים תמיד לרחוץ ידיים.

גם הורים צריכים להתלכלך בחומרי יצירה

חנות צעצועים היא המקום להשיג כל סוג של חומרי יצירה לילדים

נכון שאנחנו בעצמנו מוכרים צעצועים והדבר הראשון שאנשים יחשבו על משחק ומחשבה יהיה העובדה שאנחנו חנות צעצועים. אבל מעבר לכל סוגי הצעצועים לילדים ומתקני החצר שתוכלו לחשוב עליהם, אנחנו מציעים גם דברים נוספים כמו חומרי יצירה ואביזרים לבתים מארחים. הדבר המשותף לחומרי היצירה ולצעצועים שאנחנו מוכרים הוא שכולם מוכוונים לילדים ומותאמים להם במיוחד. זה אומר שגם חומרי היצירה שתמצאו אצלנו, כמו משחקי ההתפתחות ומתקני החצר לילדים, הם רק כאלו שמותאמים לילדים ויאפשרו להם ללמוד וליצור כל דבר שהם רק יכולים לדמיין.

חשוב לנו גם להדגיש כי בכל עת שבו הילד משחק, ולא משנה עם בחומרי יצירה או במתקני שעשועים, הוא צריך להיות תחת השגחה של אדם מבוגר ואחראי. כמו שאמרנו לכל אורך המאמר, הילדים שלנו נמצאים בשלב שבו הם עדיין לא מכירים את העולם כמונו והם לומדים אותו על ידי חוויה אישית. זה אומר שכדי להבין שבליעה של חלק לגו קטן זה דבר מסוכן הילד צריך לחוות את הדבר בעצמו, רק כך הוא יפנים שזה אכן מסוכן ולא מומלץ. התפקיד של המשגיח היא להסביר לילד את הסכנה שבדבר לפני שהאירוע קורה, או לכל הפחות למנוע מהילד מלעשות זאת אם הילד לא נמצא עדיין בשלב בחייו שבו הוא יכול להבין את הנושא.

לכל שאלה שיש לכם, או להתייעצות על חומרי יצירה שמתאימים לילדים, אתם מוזמנים לבוא ולבקר אותנו בחנות הצעצועים שלנו היושבת בשכונת תלפיות בירושלים. אם לא נוח לכם להגיע לבקר אותנו אז אנחנו מציעים לכם לחוות את האתר שלנו שבו תוכלו למצוא את כל משחקי הילדים הטובים והאיכותיים בארץ, במחירים הנוחים והמפתיעים ביותר. אנחנו זמינים בעבורכם אם תרצו ליצור איתנו קשר ונשמח לשוחח עימכם ולהתאים את המשחקים וחומרי היצירה לשלב בו ילדכם נמצא.

שתף:

You may also like

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניה
0
לקוחות יקרים, כמה הודעות חשובות:)

משלוחים בכל הארץ-עד הבית בעלות 35ש"ח בלבד (הזמנות מ-500 ש"ח -משלוח חינם)
אנו משתדלים לעשות הכל כדי לספק לכם את המשלוחים הכי מהר שרק אפשר , אך בעקבות מצב החירום יתכנו עיכובים שלא בשליטתנו
חברתנו מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחות שנפגעו באסון הנורא הזה. ומאחלת לכל המגוייסים לחזור הביתה בשלום.

דילוג לתוכן