הבדלי פעילויות: משחקי חצר לילדים בניגוד לזמן מסך

משחקי יצירה לילדים שמפתחים את המחשבה

הבדלי פעילויות: משחקי חצר לילדים בניגוד לזמן מסך

גם אנחנו, כמו כל ההורים, רוצים לפעמים זמן של שקט ומנוחה מהילדים שלנו. עצם ההודאה בזה לא מפחיתה כלל מרמת האהבה שיש לנו לילדים, אך היא כן מעידה על היותנו הוגנים ובני אדם. אבל בעוד הפתרון הנוח ביותר כדי לקבל מעט שקט מהילד יכול להיות פשוט לתת לילד את הטאבלט או הסמארטפון, אנחנו למעשה מפתחים אצלו תכונות מסוימות ומזניחים את הפיתוח של כישורים אחרים. אנחנו רוצים לאפשר לכן ולכם מבט מעמיק יותר על ההבדלים בין משחקי חצר לילדים לבין משחק וצפייה בטאבלט.

משחק פתוח מול משחק סגור ואיך זה קשור למתקני חצר לילדים

כחנות צעצועים שמתמחה במשחקי התפתחות ומתקני חצר, דיברנו בעבר כבר על החשיבות של משחקים להתפתחות הילד ולכן לא נרחיב יותר מידי על הנושא הזה, אך כן חשוב לנו להעמיק מעט בהבדל בין שני הסוגים העיקריים של משחקים שקיימים: משחק פתוח ומשחק סגור.

במבט ראשוני המונחים האלו אולי לא ברורים כל כך, אך בעוד רגע קט תדעו בדיוק את ההבדל. המשחק הפתוח הוא משחק לא מוגדר שמאפשר לילד קרקע פורייה לפיתוח הדמיון והכישורים החברתיים. מדובר על משחק שהחוקים הקונקרטיים שלו אולי נדמים רופפים, אך למעשה הם כמו קנבס ריק שהילד ממלא בצבעים וכך הוא לומד ומתפתח. לעומת זאת, משחק סגור הוא משחק שיש לו חוקים ומגבלות. לא שחלילה אנחנו רוצים לבוא ולהגיד כי משחקים סגורים טובים פחות מפתוחים, אך כל סוג של משחק מפתח מנגנונים אחרים ומגיע עם יתרונות וחסרונות משל עצמו.

מתקני חצר לילדים למשל הם דוגמה נהדרת למשחק פתוח שכן המהות שלהם היא להוות משטח פעילות שהילד יפרוק בו אנרגיה וילמד פעולות בסיסיות. בכמה מחקרים שביצעו עם הורים וילדים התגלה כי האינטראקציה שהתפתחה בין ההורים לבין הילדים סביב מתקני חצר לילדים הייתה חיובית וארוכה בהרבה מאשר האינטראקציה שהייתה סביב משחקי לוח ומשחקי מחשב. ההבנה כי משחקי יצירה באשר הם מפתחים אצל הילד כישורים הומניים ולא מגבילים את מוחו לחשיבה בתבניות התגלתה כפרודוקטיבית להתפתחות הילד כאדם חושב ויצירתי בהמשך הדרך.

מתקני חצר לילדים בניגוד לזמן מסכים

משחקי יצירה כמפתחי כישורי חיים

כל משחק הוא מעין מראה לחיים עצמם, הרצון של הילד לנצח והתמודדות שלו מול הפיתוי לרמות בדרך לניצחון או הלמידה כי המשחק עלול להיות מסוכן וההבנה כי צריך להישמר פן ניפצע גם במהלך משחק הן רק דוגמאות בודדות לכישורים הרבים שנלמדים תוך כדי משחקי יצירה ומשחקים בחצר. לכן אנחנו במשחק ומחשבה דואגים גם לציין בפני ההורים את החשיבות שבתדרוך הילד לפני שמביאים לו להשתולל וליהנות ממתקני חצר לילדים, גם אם הם מותאמים במיוחד לילדים. משחקי יצירה לעומת זאת נוטים להיות פחות "מסוכנים", אך גם בהם אנחנו מפצירים לשמור על זהירות.

בואו ונחזור רגע לעניין המחקרים שציינו קודם לכן, בהרבה מאוד מהמחקרים שנעשים על התפתחות הילד ועל הקשר בין ההורים לילדים מדברים על הסכנות שבטכנולוגיה. אנחנו לא מצטרפים למקהלה הזו בצורה מוחלטת שכן יש גם יתרונות לדור הילדים שגדל עם סמארטפון ביד. אבל כן חשוב לנו להבליט את הסכנות שבהסחות דעת תכופות אשר עשויות למנוע מהילד את החוויה המלאה של קריאת ספר (אם למשל אנחנו מדברים על ההבדל בין ספר דיגיטלי לספר פיזי).

אנחנו רוצים להזמין אתכן ואתכם לבקר בחנות הצעצועים שלנו, משחק מחשבה, כדי להתרשם ממגוון מתקני החצר לילדים ומשחקי היצירה המרשים שעומד וממתין במיוחד בעבור ילדיכם. הצוות שלנו ישמח לעמוד לשרותכם ולייעץ בהתאמה המלאה של המשחקים לילדכם.

שתף:

You may also like

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניה
0
לקוחות יקרים, כמה הודעות חשובות:)

משלוחים עד הבית לכל הארץ בעלות 35 ש"ח בלבד (משלוח חינם למזמינים החל מ 500 ש"ח)
אנו משתדלים לעשות הכל כדי לספק לכם את המשלוחים בזמן הקצר ביותר, אך בעקבות מצב החירום יתכנו עיכובים שלא בשליטתנו
חברתנו מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחות שנפגעו באסון הנורא הזה. ומאחלת לכל המגוייסים לחזור הביתה בשלום.

דילוג לתוכן