האם משחקים תורמים להתפתחות הילד

האם משחקים תורמים להתפתחות הילד

האם משחקים תורמים להתפתחות הילד

התפתחות הילד היא תהליך דינמי המתרחש בכל זמן נתון. למעשה תהליכי הלימוד של הילדים יכולים להתעצם בזכות הפעולות הפשוטות ביותר, כמו משחק או הרכבת פאזל. העובדה כי תהליכי הלמידה של פעוטות מתרחשים זמן רב לפני שהם נכנסים למסגרת לימודית מצריכה מאיתנו, ההורים, לטפח ולעודד את ילדינו להתנסות וללמוד ממשחקים ומטעויות. כדי להראות לכם את האפשרויות הבלתי נגמרות שיש בעבור ילדיכם להתפתח וללמוד, החלטנו לצאת למסע בחנות צעצועים ולבחון מה הם הצעצועים והמשחקים שהכי יסייעו להתפתחות הילד.

חנות צעצועים הופכת לאוניברסיטה

היכולת של הילד לספוג וללמוד היא בלתי נתפסת, על פי מחקרים ב-12 החודשים הראשונים מרגע לידתו פעוטות לומדים יותר דברים מאשר בכל תקופה אחרת בחייהם. פסיכולוגים גם בדקו ומצאו כי בחלק מהמקרים, דווקא השימוש במשחקים שמצפצפים ועושים אורות יהיה אפקטיבי פחות מהמשחקים הפשוטים ביותר. למעשה בחנות הצעצועים הקרובה לביתכם יש הרבה יותר אפשרויות אחרות שיסייעו לילדכם להתפתח מאשר אתם מדמיינים.

הידעתם כי עצם פעולת המשחק עצמה מסייעת לילד ללמוד ולהתפתח? רק מכך שהילד משחק עם ילדים אחרים הוא לומד כיצד להתנהג בחברה והוא גם מחקה התנהגות של אחרים ובכך לומד דברים רבים על עצמו. כאשר צצים חילוקי דעות או ריבים בין הילדים שמשחקים, אז גם כאן מדובר על תהליך לימודי מופלא שהילד יכול להרוויח ממנו המון. הלמידה תוך כדי עשייה נחשבת על פי מומחים לסוג הלמידה האפקטיבי ביותר שכן היא מספקת חווית לימוד ממקור ראשון ומפתחת כישורים נוספים מלבד אלו המחשבתיים.

בכל חנות צעצועים שאתם יכולים לבקר בה תמצאו בנוסף על משחקי התפתחות לילדים, גם דברים בסיסיים יותר שיקנו לילדכם כישורים חשובים. רק קפצו לבקר באגף משחקי היצירה ותוכלו להצטייד בכל ציוד היצירה האפשרי. ההשקעה בזמן יצירה של הילדים היא הכרחית לפיתוח הצדדים האומנותיים והמחשבתיים של הילד, אך גם דרך נהדרת ללמד את הילד על גבולות וסדר. חשוב לנו להדגיש בחלק הזה כי לכל ילד וילדה יש סגנון למידה שונה. המטרה שלנו כהורים היא לזהות את סגנון הלמידה שהכי עובד בעבור ילדינו ולסייע ולספק לו את האמצעים המתאימים ביותר.

משחקים תורמים להתפתחות הילד

אל תשכחו את מתקני החצר לילדים

לא רק משחקי יצירה יכולים לסייע לילד שלכם להתפתח, מה שעוד עוזר לילדים להתפתח זה לבלות ולשחק בצורה אקטיבית. מתקני חצר לילדים יכולים להפוך כל מרפסת לגינת משחקים חווייתית שתהפוך את הבילוי של הילד ליום קסום. לא רק שהריצות והטיפוסים חשובים להתפתחות הגופנית של הילד, מדובר בנוסף על כך על הזדמנות לחקור ולהתנסות. ללמוד על סיכונים ועל ריגושים וגם לפתח חוש אחריות.

נסו לחשוב על דרכים יצירתיות לשלב את הפעילות במתקני החצר לילדים כך שיהפכו לכלי לימודי יותר. למשל, אתם יכולים לעודד את פיתוח החשיבה המתמטית של הילד על ידי כך שיספור את הסיבובים שהוא עושה מסביב למתקן. או על ידי פיתוח של משחקי היגיון שמשלבים בתוכם אלמנטים גופניים כדי שהילד יוציא גם אנרגיה פיזית, אך גם אנרגיה מחשבתית שתעייף אותו ותלמד אות במקביל. זכרו כי גם לנו כהורים ומבוגרים יש תפקיד מרכזי בהתפתחות הילד, רק מעצם זה שהילד צופה בנו הוא לומד דרכנו המון על דברים כמו אמון, תקשורת, מיומנויות שפה ועוד המון אלמנטים שמסייעים להתפתחות תקינה.

אנחנו, ההורים מתפקדים בעצם כמורים הבולטים ביותר בחייו של ילדנו ולכן המטרה שלנו היא להציע לילד את כל הגירויים וההזדמנויות שיאפשרו לו ללמוד ולהתפתח. אצלנו במשחק ומחשבה רואים בעצם הקיום של חנות הצעצועים שלנו שליחות והמטרה הראשונה שלנו היא להפיץ אושר ושמחה בקרב ילדים והוריהם. צרו איתנו קשר כדי שנוכל לספק לכם את משחקי היצירה והפעילות האיכותיים ביותר, במחירים הנוחים ביותר בארץ.

שתף:

You may also like

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניה
0
לקוחות יקרים, כמה הודעות חשובות:)

משלוחים עד הבית לכל הארץ בעלות 35 ש"ח בלבד (משלוח חינם למזמינים החל מ 500 ש"ח)
אנו משתדלים לעשות הכל כדי לספק לכם את המשלוחים בזמן הקצר ביותר, אך בעקבות מצב החירום יתכנו עיכובים שלא בשליטתנו
חברתנו מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחות שנפגעו באסון הנורא הזה. ומאחלת לכל המגוייסים לחזור הביתה בשלום.

דילוג לתוכן