איך משחקי יצירה תורמים להתפתחות מוטורית

משחקי יצירה והתפתחות הילד

איך משחקי יצירה תורמים להתפתחות מוטורית

הרבה מבוגרים נוטים לחשוב שמשחק הוא דבר סתמי, או לכל הפחות לא מזיק. אבל למעשה המשחק מאפשר לילדים להתפתח וללמוד על העולם באמצעים מהנים ומאתגרים יותר. האלמנטים החשובים ביותר במשחקי ילדים הם ההשתתפות שמאפשרת לילד לחוות בעצמו ולהיות פעיל ומכאן גם מגיע האלמנט הנוסף שהוא ההנאה. האלמנט השלישי הוא למעשה שילוב של הכול יחדיו והוא אפקט הלמידה שמתרחש מעצם המשחק. הכלים הקוגניטיביים שמעניקים משחקים לילדים הם עצומים ואסור לזלזל בהם. אז איך כל זה מתקשר למשחקי יצירה? המשיכו לקרוא וגלו כמה דברים מופלאים על ילדים ומשחקים.

 משחקי יצירה ופיתוח מוטוריקה עדינה

משחקי יצירה מטבעם חינוכיים יותר מאשר הפעלות ומשחקים כמו מתקני חצר לילדים. לכל אחד מהסוגים השונים של משחקי ילדים ישנה חשיבות מכרעת והכרחית, אך אנחנו רוצים להתמקד באלמנטים הקוגניטיביים יותר שמתלווים למשחקי יצירה לילדים. לפני שנתחיל בואו ונבין רגע מה זה בכלל מוטוריקה עדינה. כשמדברים על מוטוריקה עדינה מדברים על מכלול המיומנויות התנועתיות שמאפשרות לנו לשלוט בקצות השרירים שלנו, למשל פיתוח היכולת להחזיק עיפרון. כדי לפתח את המוטוריקה העדינה צריך להתאמן על פעולות הדורשות דיוק תנועתי ופיתוח קורדינציית עין יד.

תינוקות ופעוטות נמצאים בשלב בחייהם שבו ההתפתחות המוטורית מכרעת ותשפיע עמוקות על שלבים מאוחרים יותר בחיי הילד. כשהילד לומד ללכת הוא לומד מוטוריקה גסה, אך במקביל הוא מפתח גם שרירים אחרים הקשורים למוטוריקה העדינה. בתקופה הראשונה לחייו הוא יפתח מוטוריקה עדינה באמצעות משחק עם קוביות, רעשנים ושאר פעולות הקשורות באוניברסיטה שלו (אוניברסיטה שאפשר לרכוש בחנות צעצועים ולא כזו כמו העברית).
מגיל שנתיים בערך אפשר להתחיל להכניס לארסנל הפיתוחי שלנו גם משחקי יצירה, למשל בשלב הראשוני רק תתנו לילד טושים וצבעים כדי שיתחיל לפתח את היכולת להפעיל את שרירי קצות היד. היכולת להבדיל בשימוש בין האגודל והאצבע המורה היא מהראשונות שקשורות להתפתחות מוטורית עדינה שמתחרשות אצל תינוקות וחשוב לחזק זאת על ידי הנגשה של חפצים קטנים שיוכל לתפוס (אך בהשגחה מלאה ולא חלקים קטנים מידי שיכולים להיכנס לגרונו!!!).

מלבד המוטוריקה של הילד יש חשיבות גם בפיתוח היכולות הקוגניטיביות של הילד. משחקי יצירה יעזרו בכך על ידי כך שתאפשרו לילד לחלום ולדמיין כאהבת נפשו. כאשר הילד ממציא לעצמו סיטואציות ומדמיין עולמות, הוא למעשה מפתח את המוח שלו בצורה הטהורה ביותר. אנחנו צריכים לתמוך בזה גם מהבחינה השכלית, אך גם מהבחינה הרגשית שתתרום לילד להתפתחותו הרגשית.

משחקי יצירה ומוטוריקה עדינה

חנות צעצועים היא בעצם האוניברסיטה של החיים

אנחנו יודעים שהמשפט בכותרת אולי מעט יומרני מצידנו כבעלים של חנות צעצועים. אבל תאמינו לנו כשנגיד לכם שראינו בעצמנו את היכולת של משחקים לעודד ולשפר את התפתחות הילדים. לא ניכנס כאן לאסכולות ופילוסופיות של אנשי חינוך, אך גם מתקני חצר לילדים יכולים לתרום ללמידת הילד. לא רק משחקים לימודיים מלמדים את הילד, כי עולמו הרגשי והדמיוני של הילד מתפתח למעשה מכל צורת משחק בגילאים הצעירים. למעשה משחקים עוזרים לילדים לפתח את עצמם כיצורים עצמאיים, אך גם לפתח את עצמם כיצורים חברתיים וללמוד על תפקידים בחברה ועל עוד המון דברים מופלאים.

החוויות וההתנסויות שלנו, גם של הבוגרים שבינינו, הם אלו שמעצבים אותנו ומלמדים אותנו בצורה העמוקה והטובה ביותר על החיים. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתם רוצים לספק לילדכם את האפשרויות הטובות ביותר להתפתחות שלהם. כל משחק באשר הוא יסייע בדרך כל שהיא להתפתחות הילד, רק צריך להבין שאם אנחנו קונים משחקי יצירה אנחנו מסייעים לו בפיתוח וחידוד כישורים מסוימים, אך מתקני חצר לילדים מסייעים לו בפיתוח כישורים אחרים. כל המומחים הגדולים ביותר מכריזים בגאון כי משחק הוא דבר בסיסי וחיוני לילדים, אנחנו במשחק ומחשבה גאים להעניק לפתוח בפניכם את שערי חנות הצעצועים שלנו כדי שתוכלו להעניק לילדכם את הכלים המושלמים להתפתחות מדהימה וחווייתית.

כל המשחקים והצעצועים שלנו מוצעים לכם באתר האינטרנט שלנו, אך מי שרוצה להגיע ולבקר אותנו באופן פיזי ימצא אותנו ממתינים לכם עם מלא הפתעות ומשחקים מדהימים בשעות פעילות החנות.

שתף:

You may also like

עגלת קניות0
There are no products in the cart!
המשך קניה
0
לקוחות יקרים, כמה הודעות חשובות:)

משלוחים עד הבית לכל הארץ בעלות 35 ש"ח בלבד (משלוח חינם למזמינים החל מ 500 ש"ח)
אנו משתדלים לעשות הכל כדי לספק לכם את המשלוחים בזמן הקצר ביותר, אך בעקבות מצב החירום יתכנו עיכובים שלא בשליטתנו
חברתנו מרכינה ראש ומשתתפת בצער המשפחות שנפגעו באסון הנורא הזה. ומאחלת לכל המגוייסים לחזור הביתה בשלום.

דילוג לתוכן